Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

Κεντρική Οδός: Προχωρούν τα έργα

    
Προχωρούν τα έργα κατασκευής του Ε-65 ή Κεντρική Οδός όπως είναι το επίσημο όνομα του. Παρά τα προβλήματα που υπάρχουν σε μερικά σημεία με τις απαλλοτριώσεις οι ταχύτητες κατασκευής έχουν πολλαπλασιαστεί και τώρα όλοι ευελπιστούν το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης για τα τέλη του 2014 να γίνει πραγματικότητα.
    Οι Νομαρχίες συνεργάζονται με την Κοινοπραξία κατασκευής καθώς ο Αυτοκινητόδρομος αυτός θα δώσει αναπτυξιακή τροχιά στις περιοχές της Δυτικής Θεσσαλίας που τα τελευταία χρόνια υποφέρει από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης.
    Σημαντικές δηλώσεις είχαμε από τον Υφυπουργό Υποδομών κο Μαγκριώτη σχετικά με την πορεία της υλοποίησης του νέου αυτοκινητόδρομου της Κεντρικής Οδού ή αλλιώς Ε-65. Θα έχουμε παράταση κατά ένα χρόνο στην παράδοση του άξονα λόγω των πολλών προβλημάτων. Ήταν και η πρώτη επίσημη παράταση από χείλη εκπροσώπου της Κυβέρνησης για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου που θα συνδέει την Λαμία με την Εγνατία μέσω Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας.
    Στις δηλώσεις του εξήγησε ότι και αυτός ο δρόμος παρουσιάζει τα ίδια προβλήματα με τους υπόλοιπους που είναι υπό κατασκευή λόγω προχειρότητας και μελετητικής ανωριμότητας των συμβάσεων. Είπε ότι είναι αδύνατο αυτές οι συμβάσεις να εκπέσουν καθώς έχουν κυρωθεί από τη Βουλή και πως κάθε παραβίαση των χρονοδιαγραμμάτων επιφέρει μεγάλες ποινικές ρήτρες.
    Σε αυτό το σημείο παραδέχθηκε ότι παραβιάσεις αυτών των συμβάσεων υπάρχουν τόσο από τους αναδόχους όσο και από την πλευρά του Δημόσιου. Χαρακτήρισε σημαντικό πρόβλημα τη δέσμευση που πήρε το Δημόσιο να παραχωρήσει όλες τις απαραίτητες εκτάσεις εντός 12 μηνών, διάστημα που είναι σχεδόν αδύνατο να επιτευχθεί κάτι τέτοιο.
    Τη χαρακτήρισε ως πληγή για τον Έλληνα φορολογούμενο καθώς η έναρξη παραχώρησης της Κεντρικής Οδού Ε-65 ξεκίνησε στις 31 Μαρτίου 2008 και θα έπρεπε να αποδοθούν όλοι οι χώροι στις 31 Μαρτίου 2009. Αυτό φυσικά δεν έγινε ενώ τόνισε και τα προβλήματα που υπάρχουν με τις μετακινήσεις ΟΚΩ (Οργανισμοί Κοινής Ωφέλειας), τα αρχαιολογικά ευρήματα ( μέχρι το τέλος του 2009 είχαμε απόδοση μόλις του 15%) και φυσικά τα περιβαλλοντικά θέματα.
    Σήμερα έχουν παραδοθεί 106 από τα 148 χιλιόμετρα για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου. Αναφορικά με τα υπόλοιπα 36 χιλιόμετρα το ΣτΕ έχει διατάξει την παύση των εργασιών για περιβαλλοντικούς λόγους. Αυτό είναι και το γεγονός που θα επιφέρει χρονική καθυστέρηση ενός έτους στην ολοκλήρωση των εργασιών.
Το σίγουρο είναι ότι ανατρέπεται και η σειρά απόδοσης των οδικών τμημάτων σε λειτουργία. Σύμφωνα με την σύμβαση το πρώτο τμήμα που θα ήταν έτοιμο θα ήταν το Τρίκαλα- Καλαμπάκα ?Εγνατία και στα τέλη του 2013 θα είχαμε σε λειτουργία και το τμήμα Λαμία-Τρίκαλα.
    Με τα σημερινά δεδομένα και με το τμήμα Καλαμπάκα- Εγνατία σε «καραντίνα» μέχρι τελικής απόφασης το τμήμα από τη Λαμία μέχρι τα Τρίκαλα παίρνει κεφάλι στις εργασίες. Με τις δηλώσεις του Υφυπουργού εφησυχάζουν και όλοι οι φορείς της Θεσσαλίας καθώς από το καλοκαίρι και έπειτα είχαμε καταιγισμό δημοσιεύσεων που έθεταν ολόκληρο το έργο σε αμφιβολία.
    Ο κος Μαγκριώτης στο τέλος της ομιλίας του είπε ότι οι λύσεις των προβλημάτων του Ε-65 θα έρθουν σε συνεννόηση του Υπουργείου με τον Παραχωρησιούχο και τις τράπεζες που έχουν εμπλακεί και με ειδικές ρυθμίσεις που θα προωθηθούν στην Βουλή υπονοώντας προφανώς την νομοθετική ρύθμιση για την απεμπλοκή των απαλλοτριωθέντων εκτάσεων που καθυστερούν την ομαλή ροή των εργασιών κατά τμήματα.
    Τέλος για τα διόδια ενημέρωσε πως μέσα από την αναθεώρηση των συμβάσεων προς το τέλος του 2010 θα δοθεί και η οριστική λύση για το θέμα που απασχολεί όλο και περισσότερο την Ελληνική κοινή γνώμη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου