Το νέο τεχνολογικό θαύμα της Κίνας ετοιμάζεται να σπάσει κάθε ρεκόρ
Θα κοστίσει …73 δισεκατομμύρια γιουάν (περίπου 7,6 δισεκατομμύρια ευρώ), θα έχει μήκος 48 χιλιόμετρα, θα μπορεί να αντέξει σεισμούς 8 Ρίχτερ και την πρόσκρουση πλοίου 300.000 τόνων. Το νέο τεχνολογικό θαύμα της Κίνας, η μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα στον κόσμο, που θα συνδέσει το Χονγκ Κονγκ με το Μακάο (τη λεγόμενη Μέκκα του τζόγου) και το Ζουχάι (την επονομαζόμενη Κινεζική Ριβιέρα), άρχισε ήδη να κατασκευάζεται και θα ολοκληρωθεί το 2016.
Η κλίμακα του έργου που θα δεσπόζει σε λίγα χρόνια στο Δέλτα του ποταμού Περλ θα κόβει την ανάσα. Πρόκειται για ένα από τα πλέον περίπλοκα, τεχνικά σχέδια στην ιστορία των μεταφορών- της Κίνας και του κόσμου ολόκληρου. Δεν υπάρχουν πολλές γέφυρες, για παράδειγμα, που να μετατρέπονται κάποια στιγμή σε υποθαλάσσια σήραγγα, όπως θα συμβεί με τη συγκεκριμένη κοντά στο αεροδρόμιο Τσεπ Λαπ Κοκ, στο νησί Λαντάου. Ούτε υπάρχουν πολλές γέφυρες που να προϋποθέτουν την κατασκευή δύο τεχνητών νησιών- το ένα, ανοιχτά του Ζουχάι, θα χρησιμεύει ως τελωνείο για όσους περνούν από το Χονγκ Κονγκ στο Μακάο.
Τα προβλήματα. Σήμερα, ο περισσότερος κόσμος που κάνει αυτή τη διαδρομή χρησιμοποιεί τα φεριμπόουτ που διασχίζουν το Δέλτα του ποταμού Περλ. Αυτά όμως δεν μεταφέρουν οχήματα, δεν λειτουργούν τη νύχτα και είναι ευάλωτα στους τυφώνες τους καλοκαιρινούς μήνες. Η γέφυρα θα έχει έξι λωρίδες κυκλοφορίας και θα μειώσει στο μισάωρο, από τρεις με τέσσερις ώρες που διαρκεί σήμερα, τη μετάβαση από το Χονγκ Κονγκ στο Μακάο και το γειτονικό Ζουχάι. Θα δώσει λοιπόν σημαντική ώθηση στην εμπορική κίνηση. Άλλωστε οι μεγάλες βιομηχανικές πόλεις στο Δέλτα του ποταμού Περλ αποτελούν τον κινητήρα της οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας τις τελευταίες τρεις δεκαετίες: η περιοχή συνεισφέρει περίπου το 40% του ΑΕΠ της χώρας.
Οι εργασίες. Στο Χονγκ Κονγκ και το Μακάο όλοι μιλούν για τα έργα που μόλις άρχισαν. Δεν είναι όμως όλοι ευτυχισμένοι. Κάποιοι κάτοικοι του Χονγκ Κονγκ ανησυχούν πως, όταν ολοκληρωθεί η γέφυρα, πολλοί ταξιδιώτες θα περνούν από εκεί χωρίς να σταματούν. Όσο για τους οικολόγους, αυτοί έχουν άλλες ανησυχίες: τα λευκά δελφίνια, τα «πάντα των ωκεανών». Μόλις 2.000 από αυτά έχουν απομείνει στην Κίνα και τα μισά ζουν στην εκβολή του ποταμού Περλ. «Το πιο δύσκολο κομμάτι του σχεδιασμού ήταν να επιτύχουμε τον ελάχιστο περιβαλλοντικό αντίκτυπο», λέει ο Ναέμ Χουσεΐν, υπεύθυνος της εταιρείας κατασκευής, της Αrup, με έδρα τη Βρετανία. Η ομάδα του φρόντισε να ελαχιστοποιήσει το μέγεθος και τον αριθμό των υποθαλάσσιων κολονών στήριξης της γέφυρας. Ο Δήμος του Ζουχάι φτιάχνει για τα δελφίνια ένα θαλάσσιο πάρκο 466 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Πέραν αυτών, μιλάει μόνο η οικονομία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου